Afectarea articulaţiei temporomandibulare

Afecțiunile articulației temporomandibulare apar atunci când există probleme la nivelul maxilarelor sau ale mușchiilor care controlează mişcările masticatorii. Articulaţia temporo-mandibulară este articulația care leagă mandibula (maxilarul inferior) de restul craniului. Acesta este situat în fața urechii, pe fiecare parte și permite o mișcare tridimensională pentru a putea vorbi, mânca și căsca.

Care sunt cauzele tulburărilor articulaţiei temporo-mandibulare?

Până în prezent, studiile arată că simptomele rezultă din cauza problemelor muşchiilor maxilarului sau ale articulației:

• Bruxismul (scrâşnitul dinților);
  • Leziuni ale maxilarului după un accident sau o traumă;
  • Osteoartrita sau a artrita reumatoidă la nivelul articulației temporomandibulare;
  • Stresul, care poate produce contracţii ale mușchiilor faciali;

Simptome ale tulburărilor articulației temporomandibulare

• Simptomele variază de la disconfort la durere extremă, care poate dura mulți ani. Acestea sunt mai frecvente pentru femei decât pentru bărbați, în special pentru cei cu vârsta cuprinsă între 20 și 40 de ani;
  • Durerea la nivelul faței, capului, în zona articulației, gâtului, umerilor sau urechilor în timp ce mestecați;
  • Capacitate limitată la deschiderea gurii;
  • Maxilarul se blochează la deschiderea sau închiderea gurii;
  • Zgomote la deschiderea sau închiderea gurii;
  • Senzație de oboseală a faței;
  • Inflamația feței în zona articulației;
  • Probleme de auz;

Află despre cum se poate trata această afecţiune în articolul Tratamentul afecţiunilor articulaţiei temporomandibulare