Boala Parodontală

Din păcate peste 90% dintre oameni suferă de boala parodontală, numită în popor “boala dinților frumoși”, care are ca rezultat apariţia sensibilităţii dentare şi ulterior pierderea dinţilor.

Parodontita marginală cronică profundă, cunoscută popular sub numele de paradontoză este o afecțiune inflamatorie a suportului de susţinere a dintelui (ligamente), numit parodonţiu marginal. Paradontoza afectează atât gingia cât şi structurile profunde ale parodonţiului : ligamentele parodontale şi osul alveolar.

Paradontoza este o boala distructivă care cauzează pierderea ţesutului de susţinere urmată de pierderea progresivă a ligamentelor periodontale şi a osului alveolar.

Netratată, parodontoza va conduce la apariţia mobilităţii dentare şi pierderea ulterioară a dinţilor.

Parodontoza este întodeauna precedată de gingivită şi este cauzată de bacteriile din placa dentară care se acumulează sub gingie şi nu poate fi îndepărtată prin mijloacele uzuale de igienă dentară, dezvoltându-se  astfel boala parodontală, prin distrucţia osului care înconjoară dintele.

Gingivita,se manifestă prin sângerări în timpul periajului dentar, miros neplacut al gurii (halenă) și, uneori, dureri sau mâncărimi ale gingiilor.

Dacă nu acorzi suficientă atenție acestor semne, se ajunge la o formă ireversibilă, numită parodontită.

Principalele cauze care duc la apariția acestei afecțiuni sunt:

• Igiena orală precară;
  • Fumatul;
  • Bolile cronice, cum este diabetul;
  • Unele medicamente.

Simptomele şi semnele clinice ale paradontozei pot include :

• Gingii roşii şi tumefiate;
  • Sângerare gingivală care apare după periajul dentar, folosirea aţei dentare sau muşcarea unui aliment dur;
  • Sângerarea gingivală apare şi în cazul gingivitei. Diferenţa este că, în cazul paradontozei ţesutul gingival este distrus;
  • Halitoza sau respiraţia urât mirositoare;
  • Un gust metalic în cavitatea bucală;
  • Retracţie gingivală, având ca rezultat „alungirea dinţilor”;
  • Aparitia pungilor parodontale spaţii sub gingie ocupate de bacterii care agravează boala;
  • Apare mobilitatea dentară;

Boala evoluează fără durere!

Află cum se tratează Boala Parodontală – Tratament Boală Parodontală