Cauze ale xerostomiei

Xerostomia este o afecţiune care poate avea multiple cauze, de aceea atunci când,această afecţiune apare, trebuie să vă prezentaţi la medicul dumneavoastră stomatolog!

Cauze:

• • Efectele secundare ale unor medicamente folosite în tratarea depresiei, anxietăţii, durerii, răcelii, obezitate, acne, epilepsie, hipertensiune, diaree, greaţă, tulburări psihotice, astm, incontinenţă urinară, boala Parkinson, miorelaxante, sedative;
    • Efectele secundare ale anumitor boli sau infecţii pot afecta glandele salivare. Acestea includ sindromul Sjogren, HIV / SIDA, boala Alzheimer, diabet, anemie, fibroză chistică, artrită reumatoidă, hipertensiune (tensiune arterială ridicată), boala Parkinson, accidentul vascular cerebral și oreion;
    • Efecte secundare ale unor tratamente împotriva cancerului care duce la deteriorarea glandelor salivare (chimioterapia, radioterapia);
    • Leziuni ale nervilor ca urmare a traumatismelor sau o intervenție chirurgicală la cap poate reduce cantitatea de saliva din gură;
    • Deshidratarea care se datorează anumitor condiții, cum ar fi febră, transpirații, vărsături, diaree, pierdere de sânge şi arsuri pot face gura uscată;
    • Îndepărtarea chirurgicală a glandelor salivare;
    • Fumatul sau tutunul de mestacat;
    • Respiraţia pe gură;
  •   Vârsta înaintată;

Află cum să tratezi această afecţiune din articolul Tratamentul xerostomiei

Comentează la"Cauze ale xerostomiei"