Cum prevenim apariţia cariilor?

Caria dentară este una dintre cele mai răspândite boli ale secolului nostru, dar stomatologia modernă a făcut pași importanți în lupta împotriva cariilor.

Bazându-se pe ani de cercetări științifice și clinice, stomatologii se îndreaptă acum către o abordare a cariilor dentare, care este adaptată la riscul dumneavoastră personal, mai degrabă decât „o soluţie potrivită tuturor”.

Metoda de „găurire și umplere” a dinţilor afectaţi de carie, pentru a trata degradarea nu schimbă efectiv condițiile care duc la boală, iar riscul de infecție rămâne. Prin evaluarea gradului de risc și prin implementarea unor strategii de prevenire individualizate, profesioniștii dentari de astăzi folosesc o abordare mai proactivă – care funcționează mult mai bine.

Metodele generale de prevenire a apariţiei cariei dentare sunt următoarele:

• Periajul corect al dinţilor, cel putin de două ori pe zi, timp de cel puţin 3 minute cu periuţa manuală şi 2 minute cu periuţa electrică.Dacă nu stăpâniţi tehnica manuală vă recomand utilizarea unei periuţe electrice care creşte considerabil nivelul de curăţare;
  • Acordaţi cel puţin 10 secunde,după fiecare periaj,pentru curăţarea limbii şi feţei interioare a obrajilor;
  • Schimbaţi periuţa de dinţi după cel mult 3 luni de utilizare;
  • Utilizati apă de gură după periaj, aţă dentară după fiecare masă,duş bucal cel puţin o dată la două zile, pentru a completa protocolul de igienizare;
  • Utilizaţi apă de gură cu clorhexidrină, soluţie antimicrobiană utilizată pentru a reduce numărul de bacterii, perturbând astfel influența și capacitatea lor de a afecta dintele.NU mai mult de 2 saptămâni!;
  • Mergeţi la controlul stomatologic periodic (cel puţin o dată la 6 luni), pentru a preveni sau trata afecţiunile orale şi dentare;
  • Cereţi sfatul medicului stomatolog cu privire la cele mai potrivite produse de îngrijire orală, în funcţie de particularităţile afecţiunilor orale pe care trebuie să le preveniţi sau să le trataţi;
  • Folosiţi produse de igenă orală care conţin fluor, care contribuie eficient la protecţia împotriva apariţiei cariilor dentare,întăresc suprafețele smalțului, făcându-le mai rezistente la dezintegrare, încurajând în același timp remineralizarea;
  •  Alimentaţia este foarte importantă în prevenirea apariţiei cariilor şi a tuturor afecţiunilor medicale!Ceea ce consumați este, de asemenea, important – dieta dvs. ar putea să vă dăuneze eforturilor de protecţie împotriva afecţiunilor dentare;

Află cum te ajută alimentele preferate în războiul împotriva cariilor dentare în articolul ….