De ce apare sensibilitatea dentară?

Aveţi dinţii sensibili? Dacă într-un moment sau altul al zilei vă confruntaţi cu durere, în momentul în care mâncaţi o îngheţată sau vă spălaţi pe dinţi, este cazul să apelaţi la medicul dumneavoastră stomatolog pentru a depista cauza acestei probleme.

Motivele ce pot duce la apariţia sensibilităţii dentare:

1. Realizaţi periajul dentar cu prea multă forţă sau folosiţi o perie de dinţi prea dură, având perii prea aspri sau rigizi care în timp duc la uzura stratului protector de smalț şi expun straturile interne ale dintelui ( dentina).
2. Consumaţi alimente acide în exces, precum: lamâie, grapefruit, kiwi, murături, sucuri de portocale.
3. Suferiţi de bruxism (scrâşnitul dinţilor ). Scrâşnitul de dinţi poate duce la pierderea smalţului , expunând dentina care conţine canaliculi dentinari, ce transmit stimuli spre pulpa dintelui, apărând senzaţia dureroasă.
4. Folosirea pastelor de dinţi pentru albire pot duce la sensibilitatea dentară la pacienţii cu un smalţ mai subţire.
5. Folosirea apelor de gură cu alcool în exces, duce la apariţia sensibilităţii dentare în special dacă dentina este expusă. Se recomandă folosirea unei ape de gură fără alcool.
6. Suferiţi de o afecţiune gingivală. Retracţiile gingivale care cresc odată cu vârsta pot cauza sensibilitate dentară.
7. Există depozite mari de placă bacteriană
8. Tratamente dentare recente. Este perfect normal ca după un tratament de canal sau după tratarea unei carii profunde, o extracţie dentarășlefuirea unui dinte pentru aplicarea unei coroane dentare, să existe o anumită sensibilitate dureroasă. Dacă durerea persistă, discutaţi cu medical dumneavoastră.
9. Fractura dentară. Dacă există un dinte fracturat, netratat, în cavitatea bucală, acesta cauzează o durere mult mai mare decât cea provocată de sensibilitatea dentară. Dintele trebuie evaluat de către medic şi tratat corespunzător.
10. Prezenţa cariilor pe suprafeţele dinţilor. Cariile pot apărea deasemenea la marginea sau dedesubtul obturaţiilor (plombelor) din cauza faptului că acestea se deteriorează în timp, fiind mai uşor pentru bacterii să se acumuleze la marginea acestora, dând posibilitatea dezvoltării cariilor la acest nivel. Puteţi preveni acest lucru prin controale periodice la medicul stomatolog!
11. Sensibilitatea dentară este tratabilă însă dacă aceasta persistă şi creşte în intensitate vizitaţi-vă medicul stomatolog pentru o evaluare şi pentru a realiza un tratament adecvat.

Cel mai important este să tratăm cauza şi nu durerea deoarece durerea reapare fără un tratament medical adecvat!

Informațiile de mai sus ar trebui să fie utilizate doar ca o referință. Orice decizie medicală nu ar trebui să se facă înainte de a consulta un medic stomatolog.