Ce este gingivita?

Gingivita este o boală parodontală care este asociată cu inflamarea şi infectarea gingiilor. Este una dintre cele mai întalnite afecţiuni la nivel oral. Primul semn al acestei afecţiuni este inflamaţia care se datorează acumulării de placă bacteriană si este favorizată de prezenţa factorilor de iritaţie ( tartru, carii, plombe incorect finisate ) care favorizează acumularea plăcii bacteriene la nivel gingival. Gingia inflamată are o culoare roşie, textura si conturul modificat faţă de o gingie sănătoasă şi sângerează la periaj sau spontan.

Cele mai comune cauze ale gingivitei:

• Cea mai frecventă cauză a gingivitei sunt depozitele de placă bacteriană de pe suprafaţa dinţilor. Placa bacteriană este compusă din bacterii, virusi si paraziţi microscopici care constituie pin prezenţa lor, o agresiune asupra gingiilor cauzând inflamaţia ( gingia roşie ). Masurile bune de igienă orală (periajul dentar, aţă dentară, apa de gură, duşul bucal) ar trebui sa prevină apariţia gingivitei prin îndepărtarea continuă a plăcii care se acumulează în jurul dinţilor după fiecare masă.
  • Tartrul care reprezintă un depozit calcifiat de placă bacteriană, afectează gingia din jurul dinţilor. Tartrul dentar nu poate fi eliminat prin metodele de igienizare uzuale ( periaj, aţă dentară, apă de gură, duş bucal) însă poate încetinii procesul de formare al acestuia. Pentru a îndepărta tartrul trebuie apelat la igienizarea dentară profesională (detartraj, periaj, airflow) care se realizează în cabinetul de medicină dentară de minimum 2 ori pe an.

Alte cauze ale apariţiei gingivitei:

probleme imunologice (HIV, leucemie) care determină apariţia unei gingivite specifice, administrarea unor medicamente;
modificări hormonale temporare din timpul sarcinii (gingivita de sarcină);
obiceiuri vicioase cum ar fi fumatul;
coroană dentară incorect adaptată;
• prezenţa unor dinţi înghesuiţi care face dificilă îndepărtarea plăcii dentare prin periaj;
• unele boli generale (diabet);

Află cum se tratează gingivita!