Instrucțiuni postoperatorii după Tratamentul de Canal Radicular!

Tratamentul de canal poate dura între 2 sau 3 ședințe, în funcție de fiecare caz.

• După fiecare programare, dacă a fost folosită anestezia, buzele, dinții și limba pot fi amorțite timp de câteva ore;
  • Evitați să mestecați pe partea dintelui tratat până când efectul anesteziei nu a trecut deoarece vă puteți mușca obrazul.
  • O plombă temporară sau o coroană este plasată de medicul dentist pentru a proteja dintele între întâlniri;
  • Între întâlniri, este normal ca o mică parte din plomba dvs. temporară sau coroană să se uzeze sau să se fractureze. Dacă întreaga plomba se rupe sau dacă coroana temporară se fracturează, vă rugăm să sunați medicul dentist pentru ca acesta să o poată înlocui;
  • Evitați să mestecați alimente lipicioase (în special guma);
  • Evitați mușcarea alimentelor dure și a substanțelor dure, cum ar fi gheața, unghiile și creioanele;
  • Dacă este posibil, mestecați doar pe partea opusă a dintelui tratat;
  • Este normal să experimentezi un anumit disconfort timp de câteva zile după un tratament de canal, mai ales când mestecați;
  • Nu este neobișnuit ca un dinte să fie incomod sau chiar să prezinte o durere imediat după tratament. Acest lucru ar trebui să dispară în câteva zile (sau chiar săptămâni). Chiar dacă nu ați avut vreun disconfort înainte de tratament, este normal să, simțiți un anumit grad de disconfort pentru câteva zile după aceea;
  • Sensibilitatea este normală și nu trebuie să vă alarmați.
  • Pentru a controla disconfortul, luați medicamente pentru durere conform recomandărilor medicului dentist. Dacă se prescriu antibiotice, continuați să le luați pentru perioada indicată, chiar dacă toate simptomele și semnele de infecție au dispărut;
  • Pentru a reduce în continuare durerea și umflarea, clătiți de trei ori pe zi cu apă sărată caldă; dizolvați o linguriță de sare într-o ceașcă de apă caldă, apoi clătiți scuipați;
  • Este important să continuați să periați dinții în mod normal. De obicei, ultima etapă după tratamentul canalului radicular este plasarea unei coroane pe dinte. O coroană acoperă și protejează dintele împotriva fracturării acestuia pe viitor. Dacă nu este altfel menționat de medicul dentist, este esențial să aveți o coroană așezată pe un dinte tratat endodontic cât mai curând posibil.
  • Întârzierea în realizarea unei coroane duce la fracturarea și / sau pierderea posibilă a dintelui;

VĂ RUGĂM SĂ VĂ SUNAȚI DENTISTUL DUMNEAVOASTRĂ DACĂ AVEȚI DURERI SAU UMFLĂTURI DUPĂ TRATAMENT!