Periajul dentar profesional

Periajul dentar profesional este o procedură medicală prin care se îndepărtează placa bacteriană de pe suprafaţa dinţilor în cabinet,de către medicul stomatolog cu ajutorul unei periuţe montate la piesa scaunului stomatologic şi cu o pastă specială.

• Procedura se se realizează cu perii impregnate cu diferite substanţe şi gume, pufuri şi polipanturi. Se foloseşte o pastă de dinţi profesională cu o granulaţie crescută sau medie, în funcţie de existenţa coloraţiilor pe dinti. În unele cazuri, se periază şi limba în porţiunea sa posterioară.

Periajul dentar ajută la îndepărtarea coloraţiilor dentare externe, cauzate de alimente,tutun şi îndepărtarea depunerilor de tartru fixate superficial pe suprafeţele dentare.

• Efectuată periodic, această procedură reduce şi chiar elimină riscul apariţiei afecţiunilor gingivale. Doar astfel poate fi îndepărtată placa bacteriană – factorul principal al apariţiei cariei dentare şi a afecţiunilor parodontale.
  • Placa bacteriană este reprezentată de microorganisme care aderă pe suprafaţa dinţilor şi nu poate fi îndepartata prin jet de apă sau printr-o simplă clătire.

Periajul stomatologic profesional se realizează după detartrajul cu ultrasunete şi are ca rol lustruirea şi netezirea suprafeţelor dentare.