Prevenirea deteriorării dinților.Dieta dvs. vă ajută sau vă încurcă eforturile?

Prevenirea deteriorării dinților.Dieta dvs. vă ajută sau vă încurcă eforturile?

Cel mai important pentru prevenirea deteriorării dinţilor este periajul dentar zilnic,folosirea apei de gură și utilizarea aței dentare, împreună cu igienizările și controalele profesionale, efectuate de către medicul dumneavoastră stomatolog.

Dar ceea ce consumați este, de asemenea, important – dieta dvs. ar putea să vă dăuneze eforturilor de menţinere a stării de sănătate orală şi dentară.

Deci, cum vă ajută alimentele preferate în războiul împotriva cariilor dentare?

  • Amidonul din orez, cartofi sau pâine atunci când este descompus de enzime eliberează glucoză și alte zaharuri simple pe care bacteriile orale le consumă şi produc acizi, inamicul primar al smalțului dinților. În acest fel creşte potențialul lor cariogen, care totuşi este încă mai mic decât în cazul zahărului, cu excepția cazului în care alimentele consumate conținut pe lângă amidon şi zahăr adăugat,asa cum se întâmplă în cazul cerealelor, biscuiți sau prăjituri. Amidonul mai puțin rafinat ca boabele integrale, pe de altă parte, au proprietăți care pot proteja dinții.
  • Fructe şi legume. Deși fructele conțin zaharuri, ele nu cresc riscul de degradare al dinţilor atunci când sunt consumate proaspete. De fapt, consumul de fructe proaspete în loc de zahăr liber sau de alimente adăugate de zahăr a demonstrat că reduce riscul de degradare (fructele uscate, pe de altă parte, cresc riscul pentru că eliberează zaharurile libere când sunt uscate). Legumele sunt adesea fibroase, necesitând mai multă mestecare care la rândul lor stimulează producția de saliva pentru neutralizarea acidului din cavitatea bucală.

  • Produsele alimentare şi bauturile acide. Aciditatea cavităţii bucale afectează conținutul mineral al smalțului și provoacă erodarea acestuia. Multe alimente și băuturi (în special coca cola, băuturi carbogazoase și băuturi energizante) conțin niveluri ridicate de acizi. Efectul este agravat atunci când beți aceste băuturi pe intervale de timp lungi, sau înainte de culcare fără să efectuaţi periajul dinţilor după ce consumaţi.

  • Produsele lactate. Brânza, laptele și alte produse lactate au proprietăți care împiedică deteriorarea și favorizează protecţia dinților împotriva cariilor dentare. Sunt bogate în calciu, care pot fi absorbite de smalț și pot stimula producerea de saliva. Laptele conține lactoza de zahăr, care provoacă o producție mai slabă de acid decât alte zaharuri și este bogată în substanțe nutritive cum ar fi calciu, fosfor și cazeină care ajută la protejarea dinţilor.

Sfatul meu este să vă limitați consumul de zaharuri libere, alimente în care este adăugat zahăr,alimente și băuturi acide, crescând totodată consumul de fructele proaspete, legume, cerealele integrale și produsele lactate.

Nu numai că acesta este un sfat bun pentru o mai bună stare de sănătate generală, ci va contribui, de asemenea, la dinți mai sănătoşi!

 

 

This site contains copyrighted material the use of which has not always been specifically authorized by the copyright owner. If you are a copyright owner for some texts and images used in this article, please let us know via email at copyright [at] drbratucu.ro and we'll remove the content imediately. Thank you.

Împarte:

Lasă un mesaj