Terapie parodontală laser

Din păcate peste 90% dintre români suferă de boala parodontală, numită în popor “boala dinților frumoși”, care are ca rezultat apariţia sensibilităţii dentare şi pierderea dinţilor.

Terapia parodontală reprezintă totalitatea procedurilor chirurgicale şi non-chirurgicale realizate în cursul tratamentului bolii parodontale sau parodontitei marginale cronice profunde în vederea obţinerii vindecării ţesuturilor afectate şi menţinerea dinţilor o perioadă mai lungă de timp în cavitatea bucală.

Parodontita marginală cronică profunda, cunoscută popular sub numele de paradontoza este o afecţiune inflamatorie a suportului de susţinere a dintelui, numit parodonţiu marginal. Paradontoza afectează atât gingia cât şi structurile profunde ale parodonţiului : ligamentele parodontale şi osul alveolar.

Paradontoza este o boala distructivă care cauzează pierderea ţesutului de susţinere urmată de resorbţia progresivă a ligamentelor periodontale şi a osului alveolar.

Netratată, parodontoza va conduce la apariţia mobilităţii dentare şi pierderea ulterioară a dinţilor.

Parodontoza este întodeauna precedată de gingivită şi este cauzată de bacteriile din placa dentară care se acumulează sub gingie şi nu poate fi îndepărtată prin mijloacele uzuale de igienă dentară, dezvoltându-se  astfel boala parodontală, prin distrucţia osului care înconjoară dintele.

Gingivita,se manifestă prin sângerări în timpul periajului dentar, miros neplacut al gurii (halenă) și, uneori, dureri sau mâncărimi ale gingiilor.

Dacă nu acorzi suficientă atenție acestor semne, se ajunge la o formă ireversibilă, numită parodontită.

Principalele cauze care duc la apariția acestei afecțiuni sunt:

• Igiena orală precară;
  • Fumatul;
  • Bolile cronice, cum este diabetul;
  • Unele medicamente;

Terapie Parodontală cu ajutorul laserului reprezintă o soluție modernă de realizare a tratamentelor în cazul bolii parodontale. Cu ajutorul laserului putem efectua o decontaminare eficientă a pungilor parodontale, o stimulare o mai bună a vindecării gingiei și reconturarea atraumatică a marginii gingivale. Laserul reprezintă o soluție minim invazivă pentru chirugia parodontală, creând condițiile biologice de reatașare a gingiei pe dinte.

Energia laserului înlătură microbii și țesuturile alterate, stimulează vindecarea, reduce suferința postoperatorie și necesitatea de administrare a antibioticelor. Tratamentul cu laser poate completa terapia clasică în etapele inițiale și reprezintă o alternativă de succes în etapele chirurgicale și de biostimulare.