Tratament retracții gingivale

Cum se tratează retracţia gingivală?

Odată ce gingiile încep să se retragă, ele nu mai cresc la loc!!

Primul semn este de obicei sensibilitatea crescută a dinţilor dar poţi observa de asemenea că unul dintre dinţi pare mai lung decât în mod normal sau poţi simţi un disconfort în zona unde gingia întâlneşte dintele (cunoscută ca linia gingiilor).

Retracţia gingivală este un proces progresiv care, iniţial, nu prezintă simptome.Îţi poţi da seama că suferi de retracţie gingivală abia atunci când dinţii devin sensibili la cald, rece, dulce, picant.În acest stadiu,o parte din rădăcină este expusă şi duce la apariţia sensibilităţii.Atunci când apar retracţii gingivale,cariile pot apărea mult mai uşor, iar problemele dentare evoluează rapid.

Retracţia gingivală poate părea inofensivă, însă, pe masură ce evoluează, atrage complicaţii şi şanse ca dintele afectat de aceasta să fie pierdut.

Tratament

• Prima fază a tratamentului este realizarea unei igienizări profesionale care constă în detartraj,periaj dentar profesional şi air flow de către medicul stomatolog a zonelor afectate.

Astfel, prin intermediul igienizării se îndepărtează tartrul şi placa bacteriană regăsită la nivelul cavităţii orale care este principala cauză a retracţiilor gingivale din cauza efectului iritant pe care il are asupra gingiei care se retrage.

În schimb, uneori, afecţiunea poate fi mai avansată, motiv pentru care igienizarea nu este 100% eficientă, fiind nevoie şi de administrarea antibioticelor pentru eliminarea resturilor bacteriilor dăunatoare.

• După îndepărtarea factoriilor favorizanţi, cum sunt tartul,placa bacteriană, trebuiesc făcute investigaţii suplimentare pentru a găsi cauza exactă a acestor probleme.

Cauze ale retracţiei gingivale:

• Una din cauzele cele mai frecvente este înghesuirea dinţiilor care nu permite o igiena orală corespunzătoare;
  • O altă cauză este boala parodontală avansată care necesită tratament chirurgical pentru a fi oprită din evoluţie;
  • Periajul dentar prea dur;
  • Igienă orală deficitară;

În cazul în care retracţia gingivală nu poate fi remediată prin curăţarea cu atenţie a gingiilor, atunci singura soluţie poate fi reprezentată de o intervenţie chirurgicală pentru a repara  distrucţia.Prin intervenţia chirurgicală se utilizează grefe gingivale prelevate dintr-o anumită zonă din cavitatea bucală a pacientului, care prin sutură se atașează în zona gingiei expuse. Efectul fizionomic și funcțional nu este sigur 100%, acesta depinzând de  calitatea țesutului gingival, de elasticitatea țesuturilor, de reactivitatea pacientului și capacitatea lui de vindecare şi de menţinerea unei igiene orale foarte bune.