Sinuzita maxilară

Sinuzita maxilară reprezintă, inflamația sinusurilor maxilare. Simptomele sinuzitei sunt dureri de cap, de obicei în apropierea sinusului implicat, precum și de mirosuri nazale sau faringiene, eventual cu unele semne sistemice de infecție, cum ar fi febra și slăbiciunea.

Sinuzita maxilară, cel mai frecvent are drept cauză afectarea dinţilor din apropierea sinusurilor maxilare. Dinţii iniţial sunt afectaţi de caria dentară iar mai apoi aceasta evoluează prin inflamarea pulpei dentare şi infectarea canalelor radiculare, ceea ce duce la formarea unor chisturi sau leziuni la nivelul vârfului rădăcinii, leziuni care progresează spre sinus şi duc la apariţia sinuzitei maxilare de cauză dentară. La nivelul mucoasei din jurul dintelui se formează un abces sau o pungă de puroi care arată afectarea cronică a ţesuturilor.

Originea dentară a sinuzitei maxilare se poate deduce din simptomatologia manifestă:

• Durerea apare pe o singură parte a feţei, la nivelul sinusurilor;
  • Rinoree fetidă (scurgere de lichid provenit din fosele nazale sau sinusuri cu miros neplăcut);
  • Durere dentară vie la nivelul dintelui sau dinţilor din apropierea sinusurilor;

Dinţii care au raport de vecinătate cu sinusurile maxilare sunt: Premolarii şi Molarii Maxilari

Examenul stomatologic asociat cu examenul radiologic ( radiografie retroalveolară şi OPT ( ortopantomogramă/ panoramică) pot confirma leziunile din jurul vârfului rădăcinii dinţilor cu raport sinusal şi osteita din vecinătatea sinusurilor maxilare.

Tratamentul constă în tratarea dintelui afectat ( tratament de canal sau chirurgical) şi este asociat cu tratamentul medicamentos ( antibiotic, decongestionante nazale, analgezice). În cazuri mai grave, atunci când s-a produs o distrucţie importantă atât a osului cât şi a mucoasei sinusului se recurge la tratamentul strict chirurgical care constă în cura sinusului maxilar parţial sau total, în funcţie de întinderea leziunilor şi extracţia dintelui sau dinţilor în cauză.

Informațiile de mai sus ar trebui să fie utilizate doar ca referință. Nu trebuie să se ia nicio decizie medicală înainte de a consulta un medic stomatolog.