Tratament de canal radicular

Tratament de canal radicular  reprezintă o procedură prin care un dinte cu infecție la nivelul radacinilor, afectat de carie  într-un mod avansat sau un dinte care a fost traumatizat este tratat prin îndepărtarea nervului/pulpei și tratarea infecției dacă este cazul.

Pulpa este partea interioară a dintelui unde se află nervul. Atunci când pulpa este bolnavă, medicul stomatolog trebuie să efectueze un tratament de canal radicular pentru a salva dintele sau pentru a preveni o infecție bacteriană mai gravă.

Tratamentul endodontic modern poate fi finalizat în una sau două programări prin tehnica vizuală clasică, microscop sau lupe de magnificaţie, în funcţie de starea dintelui şi circumstanţele personale. Experienţa trebuie sa fie una confortabilă în timpul şedinţei de tratament.

După îndepărtarea pulpei afectate, cu ajutorul instrumentelor specifice (ace si freze) canalul rămas  gol se dezinfectează, apoi se închide cu pastă specială (sealer) şi guttapercha.

Corectitudinea unui tratament de canal depinde în principal de identificarea corectă a canalelor radiculare şi stabilirea exactă a lungimii lor.

După finalizarea tratamentului endodontic, dintele va fi restaurat coronar fie cu material compozit (plomba dentară), fie cu ajutorul coroanelor dentare.

Recomandarea mea și a American Dental Association este ca după orice tratament de canal să se restaureze dintele cu ajutorul coroanelor dentare pentru a conferi acestuia protecția necesară pentru o funcționare corectă și de lungă durată.