Xerostomia – gura uscată

Xerostomia(gura uscată) reprezintă o stare în care în cavitatea bucală nu se mai secretă suficientă salivă, dând senzaţia de gură uscată. Saliva este esențială pentru a menține umiditatea cavităţii bucale constantă pentru a curăța dinții și restul gurii protejând astfel dinţii împotriva apariţiei cariilor, neutratilizând acizii produşi de către bacteriile din placa bacteriană. Saliva, pe lângă proprietăţile sale antimicrobiene, ajută şi la digestia alimentelor prin umectarea bolului alimentar, facilitând masticaţia şi înghiţirea.

Gura uscată nu este numai incomodă, dar, de asemenea, afectează sănătatea dinţilor şi a sistemul digestiv. Din fericire, există multe tratamente eficiente pentru a controla această problemă.

Când cunoaştem cauza este posibil să prevenim şi să controlăm factorii care determină xerostomia. Daca xerostomia este asociată cu un tratament sau cu o boală generală, atunci este mult mai dificil de controlat.

Simptome:

Când observaţi semne ale de xerostomie, consultaţi medicul stomatolog de îndată ce acestea apar. Iată principalele simptome:

• Senzaţia de uscăciune a gurii;
  • Leziuni minore la nivelul cavităţii orale;
  • Senzaţia de uscăciune în gât şi dureri constante în gât;
  • Senzaţia de arsură sau furnicături la nivelul gurii, in special pe limbă;
  • Prezenţa cariilor dentare şi a bolii parodontale;
  • Limba uscată are culoare roşie;
  • Iritarea gingiei;
  • Modificări de gust;
  • Dificultăţi în vorbire, mestecat, înghiţit;
  • Pasaj nazal uscat;
  • Respiraţie urât mirositoare;

Află despre cauzele apariţiei acestei afecţiuni în articolul: Cauze ale xerostomiei

Află cum să tratezi această afecţiune din articolul Tratamentul xerostomiei